اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

راه‌اندازی موزه تخصصی سنگ و سنگواره در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام گفت: به منظور علاقه‌مندی ارتقای علاقه‌مندی جامعه به دانش زمین‌شناسی و آشنایی عموم بازدیدکنندگان با زیبایی‌های منحصر به فرد سنگ‌ها، موزه سنگ و سنگواره در ایلام راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی موزه تخصصی سنگ و سنگواره در ایلام

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: موزه تخصصی سنگ و سنگواره در ایلام در یکی از فضاهای ساختمان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان ایلام با مساحتی بیش از 100 مترمربع برای نمایش آثار، در آینده نزدیک احداث می‌شود.

وی افزود: هدف از ایجاد این موزه تخصصی در استان، ارتقای علاقه‌مندی جامعه به دانش زمین‌شناسی و آشنایی عموم بازدیدکنندگان با زیبایی‌های منحصر به فرد سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی‌های استان و همچنین تعامل بین مدرسه و دانشگاه و ارتقای سطح آموزش دانش آموزان و دانشجویان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام تصریح کرد: در این مجموعه طی شش سال تحقیق و بررسی، بیش از 4 هزار قطعه و همچنین کانی‌های مختلف به‌ دست آمده که این موزه می‌تواند یکی از اولین و کامل‌ترین موزه‌های سنگ موجود در استان باشد.

گفتنی است، تعداد مجموعه آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته می شود 903 قطعه است.

انتهای پیام/9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول